Lobato Quesada, Xilda

Diversidad y educación la escuela inclusiva y el fortalecimiento como estrategia de cambio Lobato Quesada, Xilda - México [etc] Paidós 2001 - 71 p. - Paidós educador 164 .

El model educatiu que empeny a la competència individual en comptes de fomentar la cooperació, s'està quedant enrrera. Però cada dia més escoles reconeixen el valor de la diversitat que es presenta a les aules i busquen desenvolupar el potencial de cada alumne en particular, amb l'objectiu de promoure un més ampli sentit de comunitat i companyerisme. L'autora descriu i defèn el moviment de l'educació inclusiva, el qual proposa una escola per a tots, que obri les portes a estudiants no només de races, religions i condicions socioeconòmiques diferents sinó també amb capacitats físiques i intel·lectuals diverses. És una escola contrària al sistema d'educació dual, predominant encara, que separa els alumnes en 'bons', 'regulars' i 'especials'.


Cooperació
Discapacitats
Educació inclusiva
Educació especial

Powered by Koha