Imagen de Google Jackets

Les Desigualtats ocultes llengua, cultura i educació Dolors Mayoral Arqué ; Fidel Molina

Por: Colaborador(es): Tipo de material: TextoTextoDetalles de publicación: Lleida Pagès editors 2002Descripción: 134 p. 24 cmISBN:
  • 84-7935-942-0
Tema(s): Resumen: Sumari: Introducció, p. 9 Primera Part: La Reflexió teòrica llengua, cultura i educació 1. El concepte de desigualtat lingüística, p. 13-25 2. L'anàlisi de la desigualtat social, p. 25-33 3. El paper constitutiu de la cultura, p. 33-45 4. La relació entre cultura i llenguatge, p. 45-59 Segona Part: L'anàlisi empírica. Desigualtats llingüístiques en l'alumnat de primer curs d'educació secundària obligatòria a la ciutat de Lleida 1. La dificultat de les anàlisis empíriques, p. 59-63 2. La investigació: aspectes metodològics i anàlisi de dades, p. 63-65 3. Característiques de la població analitzada, p. 65-81 4. Capital cultural i capital llingüístic, p. 81-93 Conclusions, p. 93 Bibliografia, p. 111-113 Annexos, p. 113-134 Resum: S'analitza el concepte de desigualtat lingüística a partir de la revisió dels corrents teòrics de Chomsky, Saussure, Bourdieu i Basil Berstein. De vessant lingüística i sociològica, el propòsit final de la investigació portada a terme és dilucidar la relació existent entre el context sociocultural de l'entorn familiar i el procés de desenvolupament de les habilitats comunicatives en els joves. Així doncs, mentre que en termes generals s'ha tendit a justificar la deficiència llingüística i el fracàs escolar a través del major o menor desenvolupament psicològic de l'infant, el present estudi es situarà a dintre de la perspectiva sociològica i lingüística de la interrelació cultura, llenguatge i educació. Com a metodologia d'anàlisi s'ha realitzat un estudi empíric a partir d'una mostra representativa dels alumnes de primer curs d'Ensenyament Secundari Obligatori de la ciutat de Lleida. Les proves aplicades tant als alumnes com a les seves famílies són fruït del mesurament sociològic, lingüístic i estadístic de la dinàmica cultural que envolta el jove al seu entorn familiar; la classificació de les famílies d'acord amb el seu nivell d'instrucció, classe d'ocupació i capital cultural; així com la capacitat de producció lingüística i textual per part dels joves objectes d'estudi.
Etiquetas de esta biblioteca: No hay etiquetas de esta biblioteca para este título. Ingresar para agregar etiquetas.
Valoración
    Valoración media: 0.0 (0 votos)
Existencias
Tipo de ítem Biblioteca actual Colección Signatura Estado Fecha de vencimiento Código de barras
Monografies Monografies Biblioteca General i de Referència Diversitat ER-Edu/0031 (Navegar estantería(Abre debajo)) Disponible BGR-M3581

Bibliografia: p. 111-113. - Annexos.

Sumari: Introducció, p. 9 Primera Part: La Reflexió teòrica llengua, cultura i educació 1. El concepte de desigualtat lingüística, p. 13-25 2. L'anàlisi de la desigualtat social, p. 25-33 3. El paper constitutiu de la cultura, p. 33-45 4. La relació entre cultura i llenguatge, p. 45-59 Segona Part: L'anàlisi empírica. Desigualtats llingüístiques en l'alumnat de primer curs d'educació secundària obligatòria a la ciutat de Lleida 1. La dificultat de les anàlisis empíriques, p. 59-63 2. La investigació: aspectes metodològics i anàlisi de dades, p. 63-65 3. Característiques de la població analitzada, p. 65-81 4. Capital cultural i capital llingüístic, p. 81-93 Conclusions, p. 93 Bibliografia, p. 111-113 Annexos, p. 113-134 Resum: S'analitza el concepte de desigualtat lingüística a partir de la revisió dels corrents teòrics de Chomsky, Saussure, Bourdieu i Basil Berstein. De vessant lingüística i sociològica, el propòsit final de la investigació portada a terme és dilucidar la relació existent entre el context sociocultural de l'entorn familiar i el procés de desenvolupament de les habilitats comunicatives en els joves. Així doncs, mentre que en termes generals s'ha tendit a justificar la deficiència llingüística i el fracàs escolar a través del major o menor desenvolupament psicològic de l'infant, el present estudi es situarà a dintre de la perspectiva sociològica i lingüística de la interrelació cultura, llenguatge i educació. Com a metodologia d'anàlisi s'ha realitzat un estudi empíric a partir d'una mostra representativa dels alumnes de primer curs d'Ensenyament Secundari Obligatori de la ciutat de Lleida. Les proves aplicades tant als alumnes com a les seves famílies són fruït del mesurament sociològic, lingüístic i estadístic de la dinàmica cultural que envolta el jove al seu entorn familiar; la classificació de les famílies d'acord amb el seu nivell d'instrucció, classe d'ocupació i capital cultural; així com la capacitat de producció lingüística i textual per part dels joves objectes d'estudi.

Idioma: Català

No hay comentarios en este titulo.

para colocar un comentario.

Con tecnología Koha