Normal view MARC view ISBD view

Estratègies educatives amb escolars magribins a Manlleu el coneixement del medi social de procedència i les possibilitats de col·laboració interescolar Anna Piella Cros ; Joan Vera Saucedo

By: Piella Cros, Anna.
Contributor(s): Vera Saucedo, Joan.
Material type: materialTypeLabelBookPublisher: Barcelona Universitat de Barcelona 2001Description: [13] p. 30 cm.ISSN: ISSN 1138-9788.Subject(s): Educació | Experiències | Magribins | Recepció i acollida (Immigració) | Barcelona (Província) | Manlleu | Marroc In: Scripta Nova. Revista electrónica de Geografía y Ciencias Sociales. -- nº 94 (48), 1 de agosto de 2001Summary: Resum: En els darrers anys, l'escolarització d'alumnat d'origen magribí d'incorporació tardana ha suposat un canvi radical pels centres de secundària avesats a una metodologia, unes estratègies i un alumnat molt diferent a l'actual. Si es vol donar sentit a l'estada a l'escola d'aquest col·lectiu magribí, en el període obligatori dels 12 als 16 anys, cal detectar i analitzar la seva problemàtica i anar a buscar en el lloc d'origen l'arrel d'aquestes dificultats en l'aprenentatge. Conèixer mancances i les necessitats d'aquest col·lectiu, i endegar plans d'acollida i de treball individualitzat, és imprescindible per donar sentit a la seva estada a l'institut, per socialitzar-los i preparar-los perquè puguin accedir a una formació adequada que els permeti aspirar en igualtat de drets i deures que la resta de la població. La present comunicació analitza el cas concret i les experiències a la població de Manlleu des de la perspectiva del professorat que ha portat a terme aquesta acollida i que, per tant, s'ha topat amb la realitat i amb la problemàtica que hagi pogut sorgir. L'experiència d'estudi culminà amb un viatge al Marroc en el marc del projecte Jameiat Essalam, experiència que també es recull en aquesta comunicació.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
    average rating: 0.0 (0 votes)
Item type Current location Collection Call number Status Date due Barcode
Monografies Centre de Documentació de l'Àrea d'Atenció a les Persones
Mundet
Diversitat ER-Edu/D-0003 (Browse shelf) Available 4268

Número extraordinario dedicado al III Coloquio Internacional de Geocrítica (Actas del Coloquio) : Migración y cambio social. -- Inclou: Resum en català i en anglès Obtingut a: http://www.ub.es/geocrit/sn-94-48.htm

Resum: En els darrers anys, l'escolarització d'alumnat d'origen magribí d'incorporació tardana ha suposat un canvi radical pels centres de secundària avesats a una metodologia, unes estratègies i un alumnat molt diferent a l'actual. Si es vol donar sentit a l'estada a l'escola d'aquest col·lectiu magribí, en el període obligatori dels 12 als 16 anys, cal detectar i analitzar la seva problemàtica i anar a buscar en el lloc d'origen l'arrel d'aquestes dificultats en l'aprenentatge. Conèixer mancances i les necessitats d'aquest col·lectiu, i endegar plans d'acollida i de treball individualitzat, és imprescindible per donar sentit a la seva estada a l'institut, per socialitzar-los i preparar-los perquè puguin accedir a una formació adequada que els permeti aspirar en igualtat de drets i deures que la resta de la població. La present comunicació analitza el cas concret i les experiències a la població de Manlleu des de la perspectiva del professorat que ha portat a terme aquesta acollida i que, per tant, s'ha topat amb la realitat i amb la problemàtica que hagi pogut sorgir. L'experiència d'estudi culminà amb un viatge al Marroc en el marc del projecte Jameiat Essalam, experiència que també es recull en aquesta comunicació.

Idioma: Català

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha