Normal view MARC view ISBD view

Educar millor és possible un projecte d'innovació a l'IES Miquel Tarradell Maria Padrós ; Anna Zafón ; Jaume Funes ; … [et al.]

Contributor(s): Funes, Jaume | Zafón, Anna | Padrós, Maria.
Material type: materialTypeLabelBookSeries: Finestra Oberta 40.Publisher: Barcelona Fundació Jaume Bofill 2004Description: 113 p. 20 cm.Subject(s): Centres d'ensenyament | Educació | Experiències | Projectes | Ciutat Vella (Barcelona)Summary: Sumari: 1. Introducció, p. 5 2. Punt de partida i arribada: decàleg de criteris educatius elementals, p. 10 3. Com intervenir en un centre educatiu?, p. 16 3.1 Necessitat de canvis, p. 16 3.2 Aprendre a “posar en pràctica”, p. 17 3.3 Acordar les condicions, p. 19 3.4 Mirar en dues direccions alhora, p. 21 3.5 Idees i pràctiques, p. 22 3.6 Models i trajectes, p. 23 3.7 Exposicions i participació, p. 25 3.8 Partidaris i conjunt del claustre, p. 29 3.9 Individus i col•lectius, p. 31 3.10 En el marc de la recerca-acció, p. 32 3.11 Idees, pràctiques i recursos, p. 34 4. Etapes del procés d’intervenció, p. 36 4.1 Negociació i acord, p. 36 4.2 Immersió i coneixement, p. 38 4.3 Diagnòstic i presa de decisions, p. 40 4.4 Preparació de les actuacions, p. 41 4.5 Aplicació i desenvolupament, p. 42 4.6 Avaluació del procés, p. 43 5. Estratègies i recursos, p. 45 5.1 Equip amb perfils diferents, p. 45 5.2 Entrada a les aules, p. 47 5.3 Retorns d’observació i informació, p. 50 5.4 Retorn de diagnòstic, p. 53 5.5 Participació a les reunions del centre, p. 55 5.6 Reunions ad hoc, p. 59 5.7 Reunions pedagògiques, p. 61 5.8 Suport i tasques diverses, p. 63 5.9 Coordinació amb persones del centre i de l’entorn, p. 65 5.10 Moments d’avaluació, p. 67 5.11 Un temps personal. Cafès i passadissos, p. 70 5.12 Col•laboració amb l’alumnat, p. 71 6. Principals innovacions vinculades al projecte, p. 74 6.1 Acció tutorial, p. 74 6.2 Agrupament de l’alumnat i llengües, p. 85 6.3 Innovació educativa, p. 95 7. Algunes conclusions, p. 107 7.1 Sobre els anys “d’Educar millor és possible”, p. 107 7.2 Darreres consideracions, p. 110 Resum: Educar millor és possible, és una experiència d'innovació educativa que es va dur a terme des del juny del 2001 al juliol del 2003 a l'IES Miquel Tarradell, un centre siguat al barri del Raval de Barcelona. L'experiència va ser impulsada per la Fundació Jaume Bofill i també hi van participar alguns membres del GREM (Grup de Recerca en Educació Moral de la Universitat de Barcelona). A partir d'aquesta experiència, es descriu tot el procés d'intervenció en un centre educatiu, les diferents etapes que cal seguir.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
    average rating: 0.0 (0 votes)
Item type Current location Collection Call number Status Date due Barcode
Monografies Centre de Documentació de l'Àrea d'Atenció a les Persones
Mundet
Diversitat ER-Edu/0051 (Browse shelf) Available 4596

Sumari: 1. Introducció, p. 5 2. Punt de partida i arribada: decàleg de criteris educatius elementals, p. 10 3. Com intervenir en un centre educatiu?, p. 16 3.1 Necessitat de canvis, p. 16 3.2 Aprendre a “posar en pràctica”, p. 17 3.3 Acordar les condicions, p. 19 3.4 Mirar en dues direccions alhora, p. 21 3.5 Idees i pràctiques, p. 22 3.6 Models i trajectes, p. 23 3.7 Exposicions i participació, p. 25 3.8 Partidaris i conjunt del claustre, p. 29 3.9 Individus i col•lectius, p. 31 3.10 En el marc de la recerca-acció, p. 32 3.11 Idees, pràctiques i recursos, p. 34 4. Etapes del procés d’intervenció, p. 36 4.1 Negociació i acord, p. 36 4.2 Immersió i coneixement, p. 38 4.3 Diagnòstic i presa de decisions, p. 40 4.4 Preparació de les actuacions, p. 41 4.5 Aplicació i desenvolupament, p. 42 4.6 Avaluació del procés, p. 43 5. Estratègies i recursos, p. 45 5.1 Equip amb perfils diferents, p. 45 5.2 Entrada a les aules, p. 47 5.3 Retorns d’observació i informació, p. 50 5.4 Retorn de diagnòstic, p. 53 5.5 Participació a les reunions del centre, p. 55 5.6 Reunions ad hoc, p. 59 5.7 Reunions pedagògiques, p. 61 5.8 Suport i tasques diverses, p. 63 5.9 Coordinació amb persones del centre i de l’entorn, p. 65 5.10 Moments d’avaluació, p. 67 5.11 Un temps personal. Cafès i passadissos, p. 70 5.12 Col•laboració amb l’alumnat, p. 71 6. Principals innovacions vinculades al projecte, p. 74 6.1 Acció tutorial, p. 74 6.2 Agrupament de l’alumnat i llengües, p. 85 6.3 Innovació educativa, p. 95 7. Algunes conclusions, p. 107 7.1 Sobre els anys “d’Educar millor és possible”, p. 107 7.2 Darreres consideracions, p. 110 Resum: Educar millor és possible, és una experiència d'innovació educativa que es va dur a terme des del juny del 2001 al juliol del 2003 a l'IES Miquel Tarradell, un centre siguat al barri del Raval de Barcelona. L'experiència va ser impulsada per la Fundació Jaume Bofill i també hi van participar alguns membres del GREM (Grup de Recerca en Educació Moral de la Universitat de Barcelona). A partir d'aquesta experiència, es descriu tot el procés d'intervenció en un centre educatiu, les diferents etapes que cal seguir.

Idioma: Català

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha