Normal view MARC view ISBD view

Educació i ascens social a Catalunya Xavier Martínez Celorrio ; Antoni Marín Saldo

Contributor(s): Marín Saldo, Antoni.
Material type: materialTypeLabelBookPublisher: Barcelona Fundació Jaume Bofill 2010Description: 85 p.Subject(s): Educació | Igualtat d'oportunitats | CatalunyaSummary: En els últims cinquanta anys (1955-2005) Catalunya ha conegut una alta mobilitat social absoluta i relativa en detriment del classisme i de l’herència de classe. Avui, el destí social dels catalans ve determinat principalment per l’educació assolida i no tant per l’origen social de classe. Tanmateix, aquesta pauta meritocràtica coexisteix amb una feble política d’ajudes i beques a l’estudi que desafavoreix el progrés educatiu dels fills de les famílies més pobres. L’estudi del procés d’expansió educativa des dels anys seixanta fins al 2005 constata que, després d’un intens període de reducció de la desigualtat d’oportunitats, aquesta reducció s’estabilitza en una desigualtat constant els darrers vint anys. A més, les titulacions universitàries han tornat a ser un vehicle classista de mobilitat social des de la cohort 1967-1977 (a diferència de les cohorts precedents) fent recaure en els fills universitaris de les classes més baixes un major risc de subocupació dels vint-i-vuit als trenta-vuit anys.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
    average rating: 0.0 (0 votes)
Item type Current location Collection Call number Status Date due Barcode
Monografies Centre de Documentació de l'Àrea d'Atenció a les Persones
Mundet
Diversitat ER-EDU/D-0014 (Browse shelf) Available 6580

En els últims cinquanta anys (1955-2005) Catalunya ha conegut una alta mobilitat social absoluta i relativa en detriment del classisme i de l’herència de classe. Avui, el destí social dels catalans ve determinat principalment per l’educació assolida i no tant per l’origen social de classe. Tanmateix, aquesta pauta meritocràtica coexisteix amb una feble política d’ajudes i beques a l’estudi que desafavoreix el progrés educatiu dels fills de les famílies més pobres. L’estudi del procés d’expansió educativa des dels anys seixanta fins al 2005 constata que, després d’un intens període de reducció de la desigualtat d’oportunitats, aquesta reducció s’estabilitza en una desigualtat constant els darrers vint anys. A més, les titulacions universitàries han tornat a ser un vehicle classista de mobilitat social des de la cohort 1967-1977 (a diferència de les cohorts precedents) fent recaure en els fills universitaris de les classes més baixes un major risc de subocupació dels vint-i-vuit als trenta-vuit anys.

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha