Normal view MARC view ISBD view

Aprendiendo a ser ciudadanos experiencias sociales y construcción de la ciudadanía entre los jóvenes Benedicto, Jorge ; Morán, María Luz

By: Benedicto, Jorge.
Contributor(s): Morán, María Luz.
Material type: materialTypeLabelBookPublisher: Madrid INJUVE - Instituto de la Juventud 2003Description: 279 p. 30 cm.ISBN: 34-96028-11-9.Subject(s): Associacionisme | Ciutadania | Convivència | Democràcia | Educació | Identitat cultural | Joves | Espanya | EuropaSummary: Sumari: -Prólogo -Lista de autores 1. Cultura e identidades juveniles modernas. Consciencia generacional de los jóvenes españoles 2. Los jóvenes, ¿ciudadanos en proyecto? 3. Cómo se forman ciudadanos: de la confianza a los saberes 4. Acción asociativa y ciudadanía común: ¿la sociedad civil como matriz de la res publica? 5. Jóvenes ciudadanos: la integración política y social de la juventud en Europa oriental y occidental 6. La expansión de la educación superior y la participación política: una paradoja micro-macro 7. La políticas de juventud: hacia unas políticas emancipatorias 8. Jóvenes, desarrollo sostenible y nueva gobernabilidad en lo local: apuntes para un debate 9. Ciudadanía cibernética, la nueva utopía tecnológica de la democracia 10. Mutaciones cruzadas: la ciudadanía y la escuela 11. Dónde están las llaves? Investigación politológica y cambio pedagógico en la educación cívica 12. Educación democrática y ciudadanía multicultural. El reaprendizaje de la convivencia Resum: Quins són els processos i els espais on els joves aprenen a ser ciutadans en les nostres societats contemporànies? En quina mesura els profunds canvis que han transformat les pràctiques d'implicació en els sistemes democràtics han afectat a la concepció predominant entre els joves sobre el que significa ser un bon ciutadà? Podem parlar de joves i ciutadans al mateix temps per a analitzar com s'interrelacionen ambdues categories en les nostres societats contemporànies o hem de seguir operant amb la vella concepció de joventut com una etapa d'espera i preparació que situa implícitament als joves en una posició de semi-ciutadania o de ciutadania de segona classe?. Aquests són alguns dels interrogants als quals pretenen donar resposta les contribucions recollides en aquest volum. Des de disciplines diferents i des de marcs teòrics diversos, un conjunt d'especialistes s'endinsa en un tema bàsic per a l'esdevenir de les nostres societats democràtiques: l'estudi dels complexos processos, espais i institucions on tenen lloc els aprenentatges de la ciutadania entre els joves. Sense obviar les dificultats que sorgeixen al tractar de precisar en què consisteix l'aprenentatge de la ciutadania, és evident la necessitat de conceptualitzar-lo com un procés dinàmic, plural i multiforme -allunyat de qualsevol noció intuïtiva d'adoctrinament ideològic-, en el qual cal integrar una doble dimensió. D'una banda, la dimensió formativa i educativa que proporciona als joves valors, coneixements i competències que facilitin la seva integració com membres de la comunitat a la qual pertanyen. Per altra banda, la dimensió de les pràctiques que es desenvolupen en l'esfera pública, a través de les quals els joves assagen, negocien, construeixen noves significacions i noves formes de ciutadania. El repte, per tant al que s'enfronta la societat democràtica és també doble. Ensenyar d'una manera eficaç als joves a ser ciutadans en un entorn obert i plural, al mateix temps que fer possible la seva participació activa dintre dels assumptes de la comunitat.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
    average rating: 0.0 (0 votes)
Item type Current location Collection Call number Status Date due Barcode
Monografies Centre de Documentació de l'Àrea d'Atenció a les Persones
Mundet
Diversitat ER-Joves/0046 (Browse shelf) Available 4992

Títol obtingut de la coberta. -- Inclou: Bibliografia, p. 277-279 Obtingut a: http://www.mtas.es/injuve/biblio/estudio_injuve/estudiospdf/serciudadanos.htm#indice

Sumari: -Prólogo -Lista de autores 1. Cultura e identidades juveniles modernas. Consciencia generacional de los jóvenes españoles 2. Los jóvenes, ¿ciudadanos en proyecto? 3. Cómo se forman ciudadanos: de la confianza a los saberes 4. Acción asociativa y ciudadanía común: ¿la sociedad civil como matriz de la res publica? 5. Jóvenes ciudadanos: la integración política y social de la juventud en Europa oriental y occidental 6. La expansión de la educación superior y la participación política: una paradoja micro-macro 7. La políticas de juventud: hacia unas políticas emancipatorias 8. Jóvenes, desarrollo sostenible y nueva gobernabilidad en lo local: apuntes para un debate 9. Ciudadanía cibernética, la nueva utopía tecnológica de la democracia 10. Mutaciones cruzadas: la ciudadanía y la escuela 11. Dónde están las llaves? Investigación politológica y cambio pedagógico en la educación cívica 12. Educación democrática y ciudadanía multicultural. El reaprendizaje de la convivencia Resum: Quins són els processos i els espais on els joves aprenen a ser ciutadans en les nostres societats contemporànies? En quina mesura els profunds canvis que han transformat les pràctiques d'implicació en els sistemes democràtics han afectat a la concepció predominant entre els joves sobre el que significa ser un bon ciutadà? Podem parlar de joves i ciutadans al mateix temps per a analitzar com s'interrelacionen ambdues categories en les nostres societats contemporànies o hem de seguir operant amb la vella concepció de joventut com una etapa d'espera i preparació que situa implícitament als joves en una posició de semi-ciutadania o de ciutadania de segona classe?. Aquests són alguns dels interrogants als quals pretenen donar resposta les contribucions recollides en aquest volum. Des de disciplines diferents i des de marcs teòrics diversos, un conjunt d'especialistes s'endinsa en un tema bàsic per a l'esdevenir de les nostres societats democràtiques: l'estudi dels complexos processos, espais i institucions on tenen lloc els aprenentatges de la ciutadania entre els joves. Sense obviar les dificultats que sorgeixen al tractar de precisar en què consisteix l'aprenentatge de la ciutadania, és evident la necessitat de conceptualitzar-lo com un procés dinàmic, plural i multiforme -allunyat de qualsevol noció intuïtiva d'adoctrinament ideològic-, en el qual cal integrar una doble dimensió. D'una banda, la dimensió formativa i educativa que proporciona als joves valors, coneixements i competències que facilitin la seva integració com membres de la comunitat a la qual pertanyen. Per altra banda, la dimensió de les pràctiques que es desenvolupen en l'esfera pública, a través de les quals els joves assagen, negocien, construeixen noves significacions i noves formes de ciutadania. El repte, per tant al que s'enfronta la societat democràtica és també doble. Ensenyar d'una manera eficaç als joves a ser ciutadans en un entorn obert i plural, al mateix temps que fer possible la seva participació activa dintre dels assumptes de la comunitat.

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha