Normal view MARC view ISBD view

Integració sociocultural i comunitat educativa tercer simposi sobre llengua, educació i immigració Ignasi Vila ; Sílvia Aznar (coord.)

By: Vila, Ignasi.
Contributor(s): Aznar, Sílvia [coord] | Vila, Ignasi.
Material type: materialTypeLabelBookSeries: Quaderns per a l'anàlisi 14.Publisher: Girona : Barcelona Universitat de Girona. Institut de Ciències de l'Educació ; Horsori 2002Description: 112p. 23 cm.ISBN: 84-85840-95-X.Subject(s): Educació | Experiències | Immigració | Integració | Integració social | Comunicació intercultural | Lleure | Multiculturalisme | Programes d'acció social | Recepció i acollida (Immigració) | Barcelona (Província) | Catalunya | Itàlia | OsonaSummary: Sumari: A. Presentació, p. 9-15 B. Ponències, p. 15-77 1. L'Escola com a eina d'educació comunitària. Nou propostes des de l'educació intercultural, p. 15-31 2. Mediació i educació intercultural a Itàlia, p. 31-43 3. Equívocs i dificultats en la relació entre escola i pares, p. 43-53 4. Família, escola i comunitat, p. 53-65 5. Usos professionals de la noció de cultura, p. 65-77 C. Experiències, p. 77-112 1. Informació bàsica sobre el servei de mediació social intercultural (SEMSI), p. 77-85 2. El paper del lleure i de les activitats extraescolars en la integració sociocul -cultural, p. 85-97 3. Experiències locals i comarcals d'acollida i d'integració sociocultural, p. 97- 112 Resum: S'analitzen les experiències i les trajectòries seguides en el procés d'intervenció i dinamització social en l'àmbit educatiu i en les relacions multiculturals de la població immigrant, a través de l'educació, a l'àmbit europeu i nacional. Així mateix, es presenten les diverses aportacions d'experts i persones relacionades amb la matèria d'acord al paper representat per part de la comunitat educativa en el complex procés d'integració sociocultural dels alumnes fills de famílies immigrades. Les diferents línies d'investigació obertes tenen com a punt de referència la reflexió entorn la interrelació educació-família-comunitat com a nexe vehiculador d'un nou model d'educació intercultural, basat en la cohesió social i en el respecte i potenciació de la diversitat cultural. S'exposa, igualment, la importància de l'Administració a l'hora de portar a termes polítiques de mediació per a la formació de professionals en la matèria i per a la implementació de nous currícula, projectes i programes a nivell municipal i intermunicipal. Com a models paradigmàtics es presenten les experiències, propostes i aportacions des de l'òptica alemanya, francesa i italiana, així com des dels plans d'integració sociocultural a nivell comarcal i local del Vallès Oriental i d'Osona Nord i el pla pilot Calidoscopi de promoció de la interculturalitat en el lleure.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
    average rating: 0.0 (0 votes)

Aquesta publicació recull les ponències i les intervencions a les taules rodones que hi varen tenir lloc. Les comunicacions sobre projectes i experiències pràctiques presentades per professionals diversos han estat també recollides per l'organització en un volum a part. - Presentació. - Referències bibliogràfiques.

Sumari: A. Presentació, p. 9-15 B. Ponències, p. 15-77 1. L'Escola com a eina d'educació comunitària. Nou propostes des de l'educació intercultural, p. 15-31 2. Mediació i educació intercultural a Itàlia, p. 31-43 3. Equívocs i dificultats en la relació entre escola i pares, p. 43-53 4. Família, escola i comunitat, p. 53-65 5. Usos professionals de la noció de cultura, p. 65-77 C. Experiències, p. 77-112 1. Informació bàsica sobre el servei de mediació social intercultural (SEMSI), p. 77-85 2. El paper del lleure i de les activitats extraescolars en la integració sociocul -cultural, p. 85-97 3. Experiències locals i comarcals d'acollida i d'integració sociocultural, p. 97- 112 Resum: S'analitzen les experiències i les trajectòries seguides en el procés d'intervenció i dinamització social en l'àmbit educatiu i en les relacions multiculturals de la població immigrant, a través de l'educació, a l'àmbit europeu i nacional. Així mateix, es presenten les diverses aportacions d'experts i persones relacionades amb la matèria d'acord al paper representat per part de la comunitat educativa en el complex procés d'integració sociocultural dels alumnes fills de famílies immigrades. Les diferents línies d'investigació obertes tenen com a punt de referència la reflexió entorn la interrelació educació-família-comunitat com a nexe vehiculador d'un nou model d'educació intercultural, basat en la cohesió social i en el respecte i potenciació de la diversitat cultural. S'exposa, igualment, la importància de l'Administració a l'hora de portar a termes polítiques de mediació per a la formació de professionals en la matèria i per a la implementació de nous currícula, projectes i programes a nivell municipal i intermunicipal. Com a models paradigmàtics es presenten les experiències, propostes i aportacions des de l'òptica alemanya, francesa i italiana, així com des dels plans d'integració sociocultural a nivell comarcal i local del Vallès Oriental i d'Osona Nord i el pla pilot Calidoscopi de promoció de la interculturalitat en el lleure.

Idioma: Català

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha