Normal view MARC view ISBD view

El Català i la immigració anàlisi de l'oferta de cursos de català als immigrants adults extracomunitaris Marta Rovira (dir.) ; Eva Castellanos... [et al.]

By: Rovira, Marta (dir.).
Contributor(s): Castellanos, Eva.
Material type: materialTypeLabelBookPublisher: Barcelona Mediterrània 2004Description: 160 p. 24 cm.ISBN: 84-8334-340-1.Subject(s): Administració autonòmica | Català | Entitats sense ànim de lucre | Immigrants | Integració social | Llenguatge i llengües | Sindicats | CatalunyaSummary: Sumari: -Pròleg, p. 9 -Presentació, p. 15 1. El català i la immigració: punts de partida, p. 21 1.1 El fenomen migratori a Catalunya, p. 23 1.2 El marc legal i les polítiques d'immigració, p. 33 1.3 Situació i polítiques lingüístiques a Catalunya, p. 40 1.4 El català, llengua d'acollida?, p. 46 2. L'oferta pública de cursos per als immigrants adults, p. 51 2.1 Els cursos del CNL, p. 56 2.2 Els cursos dels Centres de Formació d'Adults, p. 67 2.3 Els cursos del Departament de Treball, p. 74 2.4 Altres ofertes de cursos, p. 76 2.5 Valoració de l'oferta per part dels responsables i del professorat implicat, p. 78 2.6 Conclusions sobre l'oferta pública de cursos de català per a immigrants, p. 83 3. L'oferta de cursos per a immigrants de la societat civil, p. 85 3.1 L'oferta de cursos de català de les entitats, p. 88 3.2 L'oferta de cursos dels sindicats, p. 94 3.3 Conclusions sobre l'oferta de cursos de català per a immigrants per part de la societat civil, p. 98 4. La diversitat territorial en l'oferta de cursos de català, p. 101 4.1 Perspectiva general, p. 103 4.2 Plans municipals i plans comarcals, p. 108 4.3 L'oferta de català de les comarques analitzades, p. 110 4.4 Conclusions sobre la diversitat territorial en l'oferta de cursos de català, p. 128 5. Característiques de l'alumnat, p. 131 5.1 Característiques globals de la immigració extracomunitària a Catalunya, p. 133 5.2 Perfil de l'alumnat, p. 135 5.3 Motivacions per aprendre la llengua, p. 143 5.4 Conclusions sobre les característiques de l'alumnat, p. 147 6. Conclusions: el català, eina d'integració?, p. 149 7. Bibliografia, p. 157 Resum: Aquest estudi es plantejà com un termòmetre per valorar la situació del català davant la nova realitat de la immigració i la seva integració. A partir d'una immigració que arriba a Catalunya amb una cultura diferent, com els cursos de català podrien ser un vehicle d'integració. Per portar-ho a terme, en primer lloc estableix les característiques bàsiques de la immigració extracomunitària a Catalunya, analitzant-ne els precedents històrics i les dades actuals, així com el marc legal. A continuació el nucli del treball, on es fa un repàs de les principals característiques dels cursos de català. Estableix dues tipologies: els cursos organitzats des dels organismes oficials (en tres àmbits: formació ocupacional, formació d'adults i normalització lingüística) i els de la societat civil (entitats locals, sindicats, etc.). En darrer lloc analitza l'oferta de cursos per comarques i intenta definir el perfil de l'alumnat. El resultat és la confirmació d'una certa descoordinació en la política lingüística que està seguint la Generalitat i la utilitat del català com a llengua d'integració a llarg termini.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
    average rating: 0.0 (0 votes)
Item type Current location Collection Call number Status Date due Barcode
Monografies Centre de Documentació de l'Àrea d'Atenció a les Persones
Mundet
Diversitat ER-FL/0043 (Browse shelf) Available 4404

A la portada: Estudi realitzat per la Plataforma per la Llengua amb el suport de la Fundació Jaume I. -- Inclou: Bibliografia, p. 159-160

Sumari: -Pròleg, p. 9 -Presentació, p. 15 1. El català i la immigració: punts de partida, p. 21 1.1 El fenomen migratori a Catalunya, p. 23 1.2 El marc legal i les polítiques d'immigració, p. 33 1.3 Situació i polítiques lingüístiques a Catalunya, p. 40 1.4 El català, llengua d'acollida?, p. 46 2. L'oferta pública de cursos per als immigrants adults, p. 51 2.1 Els cursos del CNL, p. 56 2.2 Els cursos dels Centres de Formació d'Adults, p. 67 2.3 Els cursos del Departament de Treball, p. 74 2.4 Altres ofertes de cursos, p. 76 2.5 Valoració de l'oferta per part dels responsables i del professorat implicat, p. 78 2.6 Conclusions sobre l'oferta pública de cursos de català per a immigrants, p. 83 3. L'oferta de cursos per a immigrants de la societat civil, p. 85 3.1 L'oferta de cursos de català de les entitats, p. 88 3.2 L'oferta de cursos dels sindicats, p. 94 3.3 Conclusions sobre l'oferta de cursos de català per a immigrants per part de la societat civil, p. 98 4. La diversitat territorial en l'oferta de cursos de català, p. 101 4.1 Perspectiva general, p. 103 4.2 Plans municipals i plans comarcals, p. 108 4.3 L'oferta de català de les comarques analitzades, p. 110 4.4 Conclusions sobre la diversitat territorial en l'oferta de cursos de català, p. 128 5. Característiques de l'alumnat, p. 131 5.1 Característiques globals de la immigració extracomunitària a Catalunya, p. 133 5.2 Perfil de l'alumnat, p. 135 5.3 Motivacions per aprendre la llengua, p. 143 5.4 Conclusions sobre les característiques de l'alumnat, p. 147 6. Conclusions: el català, eina d'integració?, p. 149 7. Bibliografia, p. 157 Resum: Aquest estudi es plantejà com un termòmetre per valorar la situació del català davant la nova realitat de la immigració i la seva integració. A partir d'una immigració que arriba a Catalunya amb una cultura diferent, com els cursos de català podrien ser un vehicle d'integració. Per portar-ho a terme, en primer lloc estableix les característiques bàsiques de la immigració extracomunitària a Catalunya, analitzant-ne els precedents històrics i les dades actuals, així com el marc legal. A continuació el nucli del treball, on es fa un repàs de les principals característiques dels cursos de català. Estableix dues tipologies: els cursos organitzats des dels organismes oficials (en tres àmbits: formació ocupacional, formació d'adults i normalització lingüística) i els de la societat civil (entitats locals, sindicats, etc.). En darrer lloc analitza l'oferta de cursos per comarques i intenta definir el perfil de l'alumnat. El resultat és la confirmació d'una certa descoordinació en la política lingüística que està seguint la Generalitat i la utilitat del català com a llengua d'integració a llarg termini.

Idioma: Català

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha