Normal view MARC view ISBD view

Las Opiniones de la juventud inmigrante en determinados municipios de la provincia de Barcelona Nora Muntañola ; Carme Alemany

By: Muntañola, Nora.
Contributor(s): Alemany, Carme.
Material type: materialTypeLabelBookPublisher: Barcelona Estudis 1999Description: 65 p. 30 cm.Subject(s): Administració local | Adolescència | Centres d'ensenyament | Educació | Immigrants | Integració escolar | Joves | País d'acollida | Barcelona (Província) | MataróSummary: Sumari: 1. Introducción, p. 4 2. La inmigración extracomunitaria en Vilafranca del Penedès, Mataró y Santa Coloma de Gramenet generalidades, p. 6 3. Ser adolescente “aquí y allá”, p. 9 3.1 La adolescencia en nuestras sociedades, p. 9 3.2 La adolescencia allá, p. 11 3.3 La adolescencia de los chicos y chicas inmigrados, p. 13 3.4 Consideraciones generales, p. 16 4. Las razones de la inmigración, p. 18 4.1 Los chicos marroquíes, p. 19 4.2 Las chicas marroquíes, p. 21 4.3 Otros colectivos, p. 24 5. ¿Cómo ha cambiado la vida de los chicos y chicas marroquíes con la inmigración?, p. 25 5.1 Las chicas marroquíes, p. 26 5.2 Las experiencias de los recién llegados, p. 26 6. Los marroquíes y su adaptación en el país de acogida, p. 27 6.1 Religión, p. 27 6.2 Proceso de abandono de ciertas prácticas religiosas, p. 28 6.3 Mantenimiento de la cultura, p. 29 6.4 La ausencia de asociaciones, p. 30 6.5 Nuevos ídolos: adidas, futbolistas, cantantes, bicicletas, motos, coches, p. 31 7. Otros colectivos y su adaptación al municipio, p. 32 7.1 los sudsaharianos, p. 32 7.2 los adolescentes latinoamericanos, p. 33 7.3 los adolescentes chinos, p. 34 8. los adolescentes inmigrantes en los IEs, p. 36 8.1 los adolescentes nacidos en Cataluña, p. 36 8.2 los recién llegados, p. 36 8.3 los fracasados escolares, p. 39 9. el fracaso escolar, p. 40 9.1 los chicos marroquíes nacidos o totalmente escolarizados en Cataluña, p. 40 9.2 las chicas marroquíes nacidas o totalmente escolarizadas en Cataluña, p. 41 9.3 los chicos marroquíes que han llegado con 12 años o más, p. 41 9.4 las chicas marroquíes que han llegado con 12 años y más, p. 43 9.5 otros colectivos, p. 44 9.6 visión de jóvenes inmigrantes sobre los marroquíes, p. 45 10. Aspiraciones de los padres, p. 46 11. propuestas de cambio, p. 49 12. otro tipo de adolescentes, p. 52 12.1 los no escolarizados, p. 52 12.2 adolescentes marroquíes que emigran solos, p. 52 13. Conclusiones, p. 55 -Bibliografía, p. 59 -Metodología, p. 60 @@ Resum: Informe que recull les conclusions obtingudes de les entrevistes amb joves immigrants de Vilafranca del Penedès, Mataró i Santa Coloma de Gramenet sobre la seva situació, les seves aspiracions o la seva escolarització. Són joves immigrants o fills d'immigrants que donen el seu testimoni. L'autora ha recollit i sintetitzat les seves opinions, resumint-ne els grans trets. Es dóna un especial èmfasi al grup de joves marroquins que són el nucli analitzat, però també es tracta, malgrat que més tangencialment, el col·lectiu subsaharià, els llatinoamericans i els xinesos. També es diferencia entre les opinions de nois i noies, diferenciant per sexe. S'intenta definir el que significa ser adolescent, marcant les diferències entre el país d'origen i el d'acollida. Se cerquen les causes de la migració, i com se n'ha vist afectada la seva vida. Es donen pautes per explicar l'adaptació al país d'acollida, així com a un nivell més concret de municipi. A partir d'aquí se centra en el paper i la inserció d'aquest col·lectiu als instituts i als centres d'ensenyament, intentant caracteritzar les raons del fracàs escolar, molt comú en el col·lectiu. Entre les solucions que s'entreveuen per erradicar aquesta situació estaria la potenciació d'activitats extraescolars que facilitessin la seva integració, el coneixement de la seva realitat. Però el problema principal continua sent la manca de recursos dedicats a l'educació per facilitar la incorporació d'aquest col·lectiu, augmentant la formació específica del professorat, un sistema escolar menys rígid i adaptable a les diverses i particulars necessitats de cada cas, reforçant les classes de català i castellà per vincular als adolescents al programa escolar, i potenciant la inserció professional a partir de l'etapa d'estudis.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
    average rating: 0.0 (0 votes)
Item type Current location Collection Call number Status Date due Barcode
Monografies Centre de Documentació de l'Àrea d'Atenció a les Persones
Mundet
Diversitat ER-Joves/0040 (Browse shelf) Available 4603

Inclou: Bibliografia, p. 59

Sumari: 1. Introducción, p. 4 2. La inmigración extracomunitaria en Vilafranca del Penedès, Mataró y Santa Coloma de Gramenet generalidades, p. 6 3. Ser adolescente “aquí y allá”, p. 9 3.1 La adolescencia en nuestras sociedades, p. 9 3.2 La adolescencia allá, p. 11 3.3 La adolescencia de los chicos y chicas inmigrados, p. 13 3.4 Consideraciones generales, p. 16 4. Las razones de la inmigración, p. 18 4.1 Los chicos marroquíes, p. 19 4.2 Las chicas marroquíes, p. 21 4.3 Otros colectivos, p. 24 5. ¿Cómo ha cambiado la vida de los chicos y chicas marroquíes con la inmigración?, p. 25 5.1 Las chicas marroquíes, p. 26 5.2 Las experiencias de los recién llegados, p. 26 6. Los marroquíes y su adaptación en el país de acogida, p. 27 6.1 Religión, p. 27 6.2 Proceso de abandono de ciertas prácticas religiosas, p. 28 6.3 Mantenimiento de la cultura, p. 29 6.4 La ausencia de asociaciones, p. 30 6.5 Nuevos ídolos: adidas, futbolistas, cantantes, bicicletas, motos, coches, p. 31 7. Otros colectivos y su adaptación al municipio, p. 32 7.1 los sudsaharianos, p. 32 7.2 los adolescentes latinoamericanos, p. 33 7.3 los adolescentes chinos, p. 34 8. los adolescentes inmigrantes en los IEs, p. 36 8.1 los adolescentes nacidos en Cataluña, p. 36 8.2 los recién llegados, p. 36 8.3 los fracasados escolares, p. 39 9. el fracaso escolar, p. 40 9.1 los chicos marroquíes nacidos o totalmente escolarizados en Cataluña, p. 40 9.2 las chicas marroquíes nacidas o totalmente escolarizadas en Cataluña, p. 41 9.3 los chicos marroquíes que han llegado con 12 años o más, p. 41 9.4 las chicas marroquíes que han llegado con 12 años y más, p. 43 9.5 otros colectivos, p. 44 9.6 visión de jóvenes inmigrantes sobre los marroquíes, p. 45 10. Aspiraciones de los padres, p. 46 11. propuestas de cambio, p. 49 12. otro tipo de adolescentes, p. 52 12.1 los no escolarizados, p. 52 12.2 adolescentes marroquíes que emigran solos, p. 52 13. Conclusiones, p. 55 -Bibliografía, p. 59 -Metodología, p. 60 @@ Resum: Informe que recull les conclusions obtingudes de les entrevistes amb joves immigrants de Vilafranca del Penedès, Mataró i Santa Coloma de Gramenet sobre la seva situació, les seves aspiracions o la seva escolarització. Són joves immigrants o fills d'immigrants que donen el seu testimoni. L'autora ha recollit i sintetitzat les seves opinions, resumint-ne els grans trets. Es dóna un especial èmfasi al grup de joves marroquins que són el nucli analitzat, però també es tracta, malgrat que més tangencialment, el col·lectiu subsaharià, els llatinoamericans i els xinesos. També es diferencia entre les opinions de nois i noies, diferenciant per sexe. S'intenta definir el que significa ser adolescent, marcant les diferències entre el país d'origen i el d'acollida. Se cerquen les causes de la migració, i com se n'ha vist afectada la seva vida. Es donen pautes per explicar l'adaptació al país d'acollida, així com a un nivell més concret de municipi. A partir d'aquí se centra en el paper i la inserció d'aquest col·lectiu als instituts i als centres d'ensenyament, intentant caracteritzar les raons del fracàs escolar, molt comú en el col·lectiu. Entre les solucions que s'entreveuen per erradicar aquesta situació estaria la potenciació d'activitats extraescolars que facilitessin la seva integració, el coneixement de la seva realitat. Però el problema principal continua sent la manca de recursos dedicats a l'educació per facilitar la incorporació d'aquest col·lectiu, augmentant la formació específica del professorat, un sistema escolar menys rígid i adaptable a les diverses i particulars necessitats de cada cas, reforçant les classes de català i castellà per vincular als adolescents al programa escolar, i potenciant la inserció professional a partir de l'etapa d'estudis.

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha