Normal view MARC view ISBD view

Les Perspectives des jeunes issus de l'immigration maghrébine Jean- William Wallet ; Abdeljalil Nehas ; Mahjoub Sghiri

By: Wallet, Jean- William.
Contributor(s): Abdeljalil Nehas | Mahjoub Sghiri.
Material type: materialTypeLabelBookSeries: Ville plurielles.Publisher: Amiens ; Paris Licorne ; L'Harmattan 1996Description: 238 p. 22 cm.ISBN: 2-910449-02-5.Subject(s): Educació | Ensenyament | Experiències | Família | Identitat cultural | Immigrants | Integració al treball | Joves | Magribins | Psicologia social | SociologiaSummary: Sumari: -Introduction, p. 7 -Jeunes issus de l'immigration, p. 9 1. Des travailleurs aux jeunes issus de l'immigration, p. 11 2. Culture et identité, p. 15 3. Identité et espace familial, p. 18 4. Identité et espace social, p. 20 5. Un désir d'insertion, p. 22 -Environnement social, trajectoires familiales, stratégies individuelles et réussite scolaire, p. 27 1. Première partie: société et identité, p. 33 1.1 Des espaces culturels éclatés, p. 33 1.2 Le rejet de l'autre, p. 41 1.3 L'identité, p. 53 2. Deuxième partie: éléments sociaux, familiaux et individuels de l'échec et de la réussite scolaire des jeunes issus de l'immigration maghrébine, p. 85 2.1 L'échec scolaire et les théories explicatives, p. 87 2.2 Modèles familiaux et stratégies de réussite scolaire, p. 99 -Conclusion, p. 127 -Bibliographie, p. 131 -Valeurs personnnelles et projets de vie de soixante-quatre jeunes d'origine maghrébine au travers du test des trois personnages, p. 135 -Introduction, p. 137 1. Présentation du test des trois personnages, p. 139 2. Aspects méthodologiques, p. 147 3. Analyse des réponse, p. 153 4. Mécanismes défensifs et stratégies ou tactiques psychosociales, p. 205 -Conclusion, p. 217 -Bibliographie, p. 225 -Conclusion, p. 227 Resum: Obra que es planteja com els joves immigrants magribins s'integren quotidianament en el teixit social i quins són els seus projectes de vida. Per respondre a aquestes qüestions els autors se centren en casos individuals. Una primera contribució recorre sintèticament quins són els elements dominants que permeten caracteritzar aquests joves des d'un punt de vista psicosocial. Els dos següents capítols es componen de treballs de camp. El primer revisa la postura dels joves vers a l'educació, concretament la seva percepció de l'escola en funció de la seva aprensió de l'ambient per on es mouen. El segon se sustenta en l'entrevista amb un seguit de joves a partir del test que els autors anomenen dels tres personatges i que es basa en fer presentar a aquests joves els seus arquetípics modèlics; no se'ls pregunta directament sobre ells mateixos, sinó que són descrits a partir d'aquests personatges que inventen. Aquest projecte permet percebre la buidor dels joves de la immigració magribina, així com la seva percepció de la vida.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
    average rating: 0.0 (0 votes)
Item type Current location Collection Call number Status Date due Barcode
Monografies Centre de Documentació de l'Àrea d'Atenció a les Persones
Mundet
Diversitat ER-Joves/0039 (Browse shelf) Available 4455

Inclou: referències bibliogràfiques

Sumari: -Introduction, p. 7 -Jeunes issus de l'immigration, p. 9 1. Des travailleurs aux jeunes issus de l'immigration, p. 11 2. Culture et identité, p. 15 3. Identité et espace familial, p. 18 4. Identité et espace social, p. 20 5. Un désir d'insertion, p. 22 -Environnement social, trajectoires familiales, stratégies individuelles et réussite scolaire, p. 27 1. Première partie: société et identité, p. 33 1.1 Des espaces culturels éclatés, p. 33 1.2 Le rejet de l'autre, p. 41 1.3 L'identité, p. 53 2. Deuxième partie: éléments sociaux, familiaux et individuels de l'échec et de la réussite scolaire des jeunes issus de l'immigration maghrébine, p. 85 2.1 L'échec scolaire et les théories explicatives, p. 87 2.2 Modèles familiaux et stratégies de réussite scolaire, p. 99 -Conclusion, p. 127 -Bibliographie, p. 131 -Valeurs personnnelles et projets de vie de soixante-quatre jeunes d'origine maghrébine au travers du test des trois personnages, p. 135 -Introduction, p. 137 1. Présentation du test des trois personnages, p. 139 2. Aspects méthodologiques, p. 147 3. Analyse des réponse, p. 153 4. Mécanismes défensifs et stratégies ou tactiques psychosociales, p. 205 -Conclusion, p. 217 -Bibliographie, p. 225 -Conclusion, p. 227 Resum: Obra que es planteja com els joves immigrants magribins s'integren quotidianament en el teixit social i quins són els seus projectes de vida. Per respondre a aquestes qüestions els autors se centren en casos individuals. Una primera contribució recorre sintèticament quins són els elements dominants que permeten caracteritzar aquests joves des d'un punt de vista psicosocial. Els dos següents capítols es componen de treballs de camp. El primer revisa la postura dels joves vers a l'educació, concretament la seva percepció de l'escola en funció de la seva aprensió de l'ambient per on es mouen. El segon se sustenta en l'entrevista amb un seguit de joves a partir del test que els autors anomenen dels tres personatges i que es basa en fer presentar a aquests joves els seus arquetípics modèlics; no se'ls pregunta directament sobre ells mateixos, sinó que són descrits a partir d'aquests personatges que inventen. Aquest projecte permet percebre la buidor dels joves de la immigració magribina, així com la seva percepció de la vida.

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha