Normal view MARC view ISBD view

Pla d'actuació per a l'alumnat de nacionalitat estrangera 2003-2006 Direcció General d'Ordenació i Innovació Educativa

By: Direcció General d'Ordenació i Innovació Educativa.
Material type: materialTypeLabelBookPublisher: Barcelona Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament 2003Description: 37 fulls 30 cm.Subject(s): Centres d'ensenyament | Educació | Ensenyament de llengües | Escolarització | Immigrants | Integració escolar | Plans | Recepció i acollida (Immigració) | CatalunyaSummary: Sumari: -Presentació, p. 5 -Introducció, p. 7 -Objectiu, p. 9 -Consideracions prèvies, p. 11 Sobre l'alumnat de nacionalitat estrangera de nova incorporació, p. 11 Sobre l'entorn, p. 15 Sobre l'àmbit escolar, p. 15 -Principis generals d'actuació, p. 17 -Seguiment i avaluació del Pla, p. 19 -Línies d'intervenció i actuacions, p. 21 1. Escolarització de l'alumnat i informació sobre el nostre sistema educatiu i els trets bàsics de la nostra cultura, p 21 2. Creació i adaptació de materials específics per a la detecció de necessitats, atenció i seguiment, p. 21 3. Creació i adaptació de materials específics d'àmbit curricular, p. 22 4. Actuacions per a la difusió d'aquests materials, p. 22 5. Formació de professorat i altres professionals del sistema educatiu, p. 22 6. Col·laboració i coordinació entre diferents serveis de la Generalitat i altres institucions, p. 23 7. Optimització dels recursos dels centres i adaptació d'experiències concretes per a l'ensenyament i aprenentatge de la llengua, p. 24 8. Optimització dels recursos dels centres i adaptació d'experiències concretes per a la incorporació de l'alumnat al currículum ordinari, p. 25 9. Optimització i sistematització de les accions de suport per a l'ensenyament i aprenentatge de la llengua i de les altres matèries del currículum, p. 25 10. Beques i ajuts, p. 26 11. Potenciació de la qualitat dels centres docents sostinguts amb fons públics situats en entorns amb risc de marginació i que tenen un percentatge alt d'alumnat de nacionalitat estrangera (superior al 25%), p. 27 -Actuacions de les delegacions territorials i els centres educatius, p. 29 Actuacions des de les delegacions territorials, p. 29 Actuacions des dels centres educatius, p. 29 -Pla específic d'acollida i integració, p. 31 Estratègies d'intervenció, p. 31 Organització del Pla, p. 32 -Previsió de recursos, p. 33 -Glossari terminològic, p. 35 Resum: Document que recull el pla pel període 2003-2006 per a la integració escolar de la població immigrant. Es recullen les actuacions detallades i la responsabilitat de les institucions que les han de dur a terme. Els objectius específics recollits en aquest pla serien: • El domini oral i escrit de la llengua catalana i el de l’aranesa, si escau. • L’accés al mateix currículum que segueix la resta de l’alumnat, que inclou el domini de la llengua castellana. • L’assoliment progressiu de l’autonomia personal dins de l’àmbit escolar i social. Per aconseguir-ho es planteja com a necessari seguir les línies següents: • La ràpida i adequada escolarització d’aquest alumnat • La diagnosi de les necessitats educatives de cada alumne o alumna. • L’atenció a les necessitats educatives personals, mitjançant ajuts individuals o col•lectius, o l’adaptació del currículum. • La inserció correcta en la comunitat educativa, en el conjunt dels centres públics i concertats.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
    average rating: 0.0 (0 votes)

Sumari: -Presentació, p. 5 -Introducció, p. 7 -Objectiu, p. 9 -Consideracions prèvies, p. 11 Sobre l'alumnat de nacionalitat estrangera de nova incorporació, p. 11 Sobre l'entorn, p. 15 Sobre l'àmbit escolar, p. 15 -Principis generals d'actuació, p. 17 -Seguiment i avaluació del Pla, p. 19 -Línies d'intervenció i actuacions, p. 21 1. Escolarització de l'alumnat i informació sobre el nostre sistema educatiu i els trets bàsics de la nostra cultura, p 21 2. Creació i adaptació de materials específics per a la detecció de necessitats, atenció i seguiment, p. 21 3. Creació i adaptació de materials específics d'àmbit curricular, p. 22 4. Actuacions per a la difusió d'aquests materials, p. 22 5. Formació de professorat i altres professionals del sistema educatiu, p. 22 6. Col·laboració i coordinació entre diferents serveis de la Generalitat i altres institucions, p. 23 7. Optimització dels recursos dels centres i adaptació d'experiències concretes per a l'ensenyament i aprenentatge de la llengua, p. 24 8. Optimització dels recursos dels centres i adaptació d'experiències concretes per a la incorporació de l'alumnat al currículum ordinari, p. 25 9. Optimització i sistematització de les accions de suport per a l'ensenyament i aprenentatge de la llengua i de les altres matèries del currículum, p. 25 10. Beques i ajuts, p. 26 11. Potenciació de la qualitat dels centres docents sostinguts amb fons públics situats en entorns amb risc de marginació i que tenen un percentatge alt d'alumnat de nacionalitat estrangera (superior al 25%), p. 27 -Actuacions de les delegacions territorials i els centres educatius, p. 29 Actuacions des de les delegacions territorials, p. 29 Actuacions des dels centres educatius, p. 29 -Pla específic d'acollida i integració, p. 31 Estratègies d'intervenció, p. 31 Organització del Pla, p. 32 -Previsió de recursos, p. 33 -Glossari terminològic, p. 35 Resum: Document que recull el pla pel període 2003-2006 per a la integració escolar de la població immigrant. Es recullen les actuacions detallades i la responsabilitat de les institucions que les han de dur a terme. Els objectius específics recollits en aquest pla serien: • El domini oral i escrit de la llengua catalana i el de l’aranesa, si escau. • L’accés al mateix currículum que segueix la resta de l’alumnat, que inclou el domini de la llengua castellana. • L’assoliment progressiu de l’autonomia personal dins de l’àmbit escolar i social. Per aconseguir-ho es planteja com a necessari seguir les línies següents: • La ràpida i adequada escolarització d’aquest alumnat • La diagnosi de les necessitats educatives de cada alumne o alumna. • L’atenció a les necessitats educatives personals, mitjançant ajuts individuals o col•lectius, o l’adaptació del currículum. • La inserció correcta en la comunitat educativa, en el conjunt dels centres públics i concertats.

Idioma: Català

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha