Normal view MARC view ISBD view

També catalans fills i filles de famílies immigrades Marta Casas (coord.)

By: Casas Castañé, Marta.
Material type: materialTypeLabelBookSeries: Finestra Oberta 38.Publisher: Barcelona Fundació Jaume Bofill 2003Description: 139 p. 20 cm.Subject(s): Administració local | Bones pràctiques | Ensenyament | Família | Immigrants | Integració | Lleure | Segona generació immigrant | Treball | CatalunyaSummary: Sumari: 1. Introducció, p. 7 2. Punts de partida, p. 11 2.1 Segones generacions, p. 11 2.2 La qüestió de la cultura, p. 13 2.3 El concepte d'integració, p. 16 2.4 L'exclusió social, p. 20 2.5 La diversitat cultural: multiculturalisme i interculturalitat, p. 24 2.6 La importància de les percepcions: els prejudicis i la hipòtesi del contacte, p. 26 3. Qui són i com són: fills i filles de famílies immigrades a Catalunya, p. 30 3.1 Una mirada oberta: com abordar l'anàlisi, p. 30 3.2 Els condicionants socioeconòmics, p. 32 3.3 Ser adolescent o jove, ara i aquí, p. 35 3.4 El gènere com a condicionant, p. 45 3.5 Síntesi del capítol: variables que es combinen, p. 51 4. Espais de socialització, p. 55 4.1 Família i xarxes de suport, p. 55 4.2 L'escola i la formació, p. 68 4.3 Oci i temps lliure, p. 84 4.4 El món del treball, p. 91 4.5 El barri, el poble, la ciutat, p. 98 5. Conclusions: orientacions i propostes per a l'acció, p. 102 5.1 Criteris d'intervenció, p. 102 5.2 Amb les famílies i xarxes de suport, p. 106 5.3 Des de l'escola i altres àmbits educatius, p. 109 5.4 Des dels espais d'oci, p. 122 5.5 Des de la inserció laboral, p. 124 5.6 Des de l'Administració i la socitetat d'acollida, p. 125 6. Bibliografia, p. 133 -Notes, p. 136 Resum: Aquesta publicació s'emmarca en el projecte de la Fundació Jaume Bofill per promoure recerques i espais de reflexió sobre la realitat que viuen els fills i les filles de les famílies immigrades amb la voluntat de proposar noves línies d'actuació i d'obrir nous camps de reflexió que puguin ajudar a garantir la inclusió social d'aquests nois i noies. S'ha estructurat en cinc capítols: una introducció que presenta el seminari; un segon capítol on s'aborden les consideracions prèvies i els punts de partida que han servit de marc de referència per a les reflexions; al tercer capítol, es recullen algunes indicacions per abordar l'anàlisi i per apropar-se al coneixement col·lectiu; en el quart capítol, s'analitzen i es defineixen els espais de sociabilització fonamentals que repercuteixen en la integració social dels fills i filles de famílies immigrades (família, escola, oci, lleure, etc.); i al cinquè capítol, i amb l'objectiu d'anar més enllà de la reflexió tot aprofitant l'experiència dels membres del seminari, es presenten les conclusions i una sèrie d'orientacions i propostes per a l'acció. També es van recollint fragments d'entrevistes procedents de diversos treballs de recerca i publicacions.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
    average rating: 0.0 (0 votes)
Item type Current location Collection Call number Status Date due Barcode
Monografies Centre de Documentació de l'Àrea d'Atenció a les Persones
Mundet
Diversitat ER/0210 (Browse shelf) Available 4259

A la contraportada: Coordinadora del seminari: Marta Casas -- Aquesta publicació recull les reflexions d'un seminari desenvolupat en el marc del programa Entrecultures entre el juny de 2001 i el desembre de 2002. -- Inclou: Bibliografia, p. 133-135

Sumari: 1. Introducció, p. 7 2. Punts de partida, p. 11 2.1 Segones generacions, p. 11 2.2 La qüestió de la cultura, p. 13 2.3 El concepte d'integració, p. 16 2.4 L'exclusió social, p. 20 2.5 La diversitat cultural: multiculturalisme i interculturalitat, p. 24 2.6 La importància de les percepcions: els prejudicis i la hipòtesi del contacte, p. 26 3. Qui són i com són: fills i filles de famílies immigrades a Catalunya, p. 30 3.1 Una mirada oberta: com abordar l'anàlisi, p. 30 3.2 Els condicionants socioeconòmics, p. 32 3.3 Ser adolescent o jove, ara i aquí, p. 35 3.4 El gènere com a condicionant, p. 45 3.5 Síntesi del capítol: variables que es combinen, p. 51 4. Espais de socialització, p. 55 4.1 Família i xarxes de suport, p. 55 4.2 L'escola i la formació, p. 68 4.3 Oci i temps lliure, p. 84 4.4 El món del treball, p. 91 4.5 El barri, el poble, la ciutat, p. 98 5. Conclusions: orientacions i propostes per a l'acció, p. 102 5.1 Criteris d'intervenció, p. 102 5.2 Amb les famílies i xarxes de suport, p. 106 5.3 Des de l'escola i altres àmbits educatius, p. 109 5.4 Des dels espais d'oci, p. 122 5.5 Des de la inserció laboral, p. 124 5.6 Des de l'Administració i la socitetat d'acollida, p. 125 6. Bibliografia, p. 133 -Notes, p. 136 Resum: Aquesta publicació s'emmarca en el projecte de la Fundació Jaume Bofill per promoure recerques i espais de reflexió sobre la realitat que viuen els fills i les filles de les famílies immigrades amb la voluntat de proposar noves línies d'actuació i d'obrir nous camps de reflexió que puguin ajudar a garantir la inclusió social d'aquests nois i noies. S'ha estructurat en cinc capítols: una introducció que presenta el seminari; un segon capítol on s'aborden les consideracions prèvies i els punts de partida que han servit de marc de referència per a les reflexions; al tercer capítol, es recullen algunes indicacions per abordar l'anàlisi i per apropar-se al coneixement col·lectiu; en el quart capítol, s'analitzen i es defineixen els espais de sociabilització fonamentals que repercuteixen en la integració social dels fills i filles de famílies immigrades (família, escola, oci, lleure, etc.); i al cinquè capítol, i amb l'objectiu d'anar més enllà de la reflexió tot aprofitant l'experiència dels membres del seminari, es presenten les conclusions i una sèrie d'orientacions i propostes per a l'acció. També es van recollint fragments d'entrevistes procedents de diversos treballs de recerca i publicacions.

Idioma: Català

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha