Normal view MARC view ISBD view

Segregaciones y construcción de la diferencia en la escuela edición de F. Javier García Castaño ; Antonia Olmos Alcaraz

By: García Castaño, F. Javier.
Contributor(s): García Castaño, F. Javier Olmos Alcaraz, Antonia | Olmos Alcaraz, Antonia.
Material type: materialTypeLabelBookSeries: Estructuras y procesos. Ciencias sociales.Publisher: Madrid Trotta 2012Description: 199 p. 23 cm.ISBN: 9788498793604.Subject(s): Educació inclusiva | Educació intercultural | Integració escolar | Segona generació immigrant | SegregacióSummary: Una de les qüestions que més s'han destacat en relació amb el fenomen migratori i la seva presència a les escoles en les últimes dècades a Espanya ha estat la distribució de l'alumnat de nacionalitat estrangera en diferents centres educatius i els processos associats de desigualtat i segregació inter- i intracentres. El fenomen està sobradament documentat en el context internacional. No obstant això, és possible afirmar que no existeixen acords generalitzats sobre com referir-se i com apropar-se a l'estudi d'aquestes dinàmiques. [...] El que s'ha pretès ha estat cobrir els diferents matisos que les paraules «concentració» i «segregació» puguin tenir. L'estudi no solament es centra en les segregacions que refereixen les diferències i distincions entre centres en relació amb el fenomen de la presència de les «migracions» a l'escola, doncs les segregacions a l'interior dels propis centres són igual d'importants que les anteriors.”
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
    average rating: 0.0 (0 votes)
Item type Current location Collection Call number Status Date due Barcode
Monografies Centre de Documentació de l'Àrea d'Atenció a les Persones
Mundet
Acció Comunitària 37 Seg (Browse shelf) En circulació 0000950071020

Una de les qüestions que més s'han destacat en relació amb el fenomen migratori i la seva presència a les escoles en les últimes dècades a Espanya ha estat la distribució de l'alumnat de nacionalitat estrangera en diferents centres educatius i els processos associats de desigualtat i segregació inter- i intracentres. El fenomen està sobradament documentat en el context internacional. No obstant això, és possible afirmar que no existeixen acords generalitzats sobre com referir-se i com apropar-se a l'estudi d'aquestes dinàmiques. [...] El que s'ha pretès ha estat cobrir els diferents matisos que les paraules «concentració» i «segregació» puguin tenir. L'estudi no solament es centra en les segregacions que refereixen les diferències i distincions entre centres en relació amb el fenomen de la presència de les «migracions» a l'escola, doncs les segregacions a l'interior dels propis centres són igual d'importants que les anteriors.”

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Click on an image to view it in the image viewer

Powered by Koha