Normal view MARC view ISBD view

La Cultura escolar de Europa tendencias históricas emergentes Ruiz Berrio, Julio

By: Ruiz Berrio, Julio.
Material type: materialTypeLabelBookPublisher: Madrid Biblioteca nueva 2000Description: 331 p.Subject(s): Cultura popular | Currículum vitae | Història de l'educació | Investigació educativa | Teoria de l'educacióSummary: El concepte de cultura escolar, com un conjunt de normes que defineixen els sabers a ensenyar, els comportaments a inculcar i les pràctiques que permeten la transmissió de sabers, ha quedat bastant elaborat en la dècada dels 90. Actualment no és qüestió, com en les dues dècades anteriors, d'una història social de la cultura, sinó d'una història cultural de lo social, en aquest cas de l'escola com a institució social, generadora de cultura. Sobre ella tracta aquest llibre, i sobre la utilització del mètode comparatiu per obtenir una visió europea. Així, passa revista als seus diversos elements: temps i espais escolars, disciplines, manuals, llibres de lectura, autobiografies, memòries, pensament pedagògic, etc., en una nova concepció que pot ser anomenada de postmodernitat o possiblement d'alta modernitat.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
    average rating: 0.0 (0 votes)
Item type Current location Collection Call number Status Date due Barcode
Monografies Centre de Documentació de l'Àrea d'Atenció a les Persones
Mundet
Educació 40 Cul (Browse shelf) Available 906

El concepte de cultura escolar, com un conjunt de normes que defineixen els sabers a ensenyar, els comportaments a inculcar i les pràctiques que permeten la transmissió de sabers, ha quedat bastant elaborat en la dècada dels 90. Actualment no és qüestió, com en les dues dècades anteriors, d'una història social de la cultura, sinó d'una història cultural de lo social, en aquest cas de l'escola com a institució social, generadora de cultura. Sobre ella tracta aquest llibre, i sobre la utilització del mètode comparatiu per obtenir una visió europea. Així, passa revista als seus diversos elements: temps i espais escolars, disciplines, manuals, llibres de lectura, autobiografies, memòries, pensament pedagògic, etc., en una nova concepció que pot ser anomenada de postmodernitat o possiblement d'alta modernitat.

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha