Normal view MARC view ISBD view

Educación pública Gómez Llorente, Luis

By: Gómez Llorente, Luis.
Material type: materialTypeLabelBookSeries: Razones y propuestas educativas 5.Publisher: Madrid Morata 2000Description: 127 p.ISBN: 84-7112-451-3.Subject(s): Centres docents públics | Elecció de centre | Motivació en l'educacióSummary: L'escola pública és una institució bàsica de les societats contemporànies. El seu objectiu primari consisteix en procurar el desenvolupament ple de tots i cadascun dels alumnes. Però no s'ha d'ignorar la transcendència social de la institució, perquè l'escola - segons el seu model organitzatiu- pot ser un mecanisme reproductor de privilegis i desigualtats socials o, pel contrari, un sistema que redueixi aquestes desigualtats. El nucli d'aquesta obra es dedica a comentar els cinc caràcters que, segons l'autor, han d'informar l'escola pública: científica, laica, gratuïta, democràtica i compressiva. L'autor entrellaça l'enfocament històric amb les dificultats que troba la seva implantació real en el moment present. El capítol final tracta de l'anomenada teoria de la lliure elecció; la tendència a la gestió privada dels serveis públics i la desmoralització del professorat.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
    average rating: 0.0 (0 votes)
Item type Current location Collection Call number Status Date due Barcode
Monografies Centre de Documentació de l'Àrea d'Atenció a les Persones
Mundet
Educació 06 Edu (Browse shelf) Available 20150600

L'escola pública és una institució bàsica de les societats contemporànies. El seu objectiu primari consisteix en procurar el desenvolupament ple de tots i cadascun dels alumnes. Però no s'ha d'ignorar la transcendència social de la institució, perquè l'escola - segons el seu model organitzatiu- pot ser un mecanisme reproductor de privilegis i desigualtats socials o, pel contrari, un sistema que redueixi aquestes desigualtats. El nucli d'aquesta obra es dedica a comentar els cinc caràcters que, segons l'autor, han d'informar l'escola pública: científica, laica, gratuïta, democràtica i compressiva. L'autor entrellaça l'enfocament històric amb les dificultats que troba la seva implantació real en el moment present. El capítol final tracta de l'anomenada teoria de la lliure elecció; la tendència a la gestió privada dels serveis públics i la desmoralització del professorat.

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha