Normal view MARC view ISBD view

La Escuela que aprende Santos Guerra, Miguel Ángel

Material type: materialTypeLabelBookSeries: Razones y propuestas educativas 4.Publisher: Madrid Morata 2002Edition: 3a. ed.Description: 126 p.ISBN: 84-7112-449-1.Subject(s): Avaluació dels alumnes | Biblioteques escolars | Centres docents públics | Creativitat | Currículum vitae | Didàctica | Escoles privades  | Mètodes educatius | Gestió escolar | Pedagogia | Professors | Reforma educativa | Sistema educatiuSummary: L'escola és una institució que ensenya, però ha de ser també una organització que aprèn. Habitualment es parla del currículum de l'escola, és a dir, del que els alumnes han d'aprendre, de la manera en que han d'aprendre, i de com s'avalua el que s'ha après; però no es pensa en el currículum per a l'escola, es a dir: què és el que l'escola ha d'aprendre i per què, com ho podrà fer, quins obstacles existeixen per a que aquest aprenentatge sigui real i com es comprovarà. L'autor fa una reflexió sobre el caràcter dinàmic de la institució, el seu compromís social i la seva necessitat urgent d'adaptar-se als mous reptes i exigències. Aquest plantejament exigeix modificacions a les concepcions sobre la natura i funcions de la institució escolar, en la manera de seleccionar i formar als professionals que treballen en ella i en la manera d'organitzar la pràctica escolar.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
    average rating: 0.0 (0 votes)
Item type Current location Collection Call number Status Date due Barcode
Monografies Centre de Documentació de l'Àrea d'Atenció a les Persones
Mundet
Educació 06 Esc (Browse shelf) Available 1768

L'escola és una institució que ensenya, però ha de ser també una organització que aprèn. Habitualment es parla del currículum de l'escola, és a dir, del que els alumnes han d'aprendre, de la manera en que han d'aprendre, i de com s'avalua el que s'ha après; però no es pensa en el currículum per a l'escola, es a dir: què és el que l'escola ha d'aprendre i per què, com ho podrà fer, quins obstacles existeixen per a que aquest aprenentatge sigui real i com es comprovarà. L'autor fa una reflexió sobre el caràcter dinàmic de la institució, el seu compromís social i la seva necessitat urgent d'adaptar-se als mous reptes i exigències. Aquest plantejament exigeix modificacions a les concepcions sobre la natura i funcions de la institució escolar, en la manera de seleccionar i formar als professionals que treballen en ella i en la manera d'organitzar la pràctica escolar.

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha