Normal view MARC view ISBD view

La Evaluación un proceso de diálogo, comprensión y mejora Santos Guerra, Miguel Ángel

Material type: materialTypeLabelBookSeries: Biblioteca de educación.Publisher: Archidona Aljibe 1995Edition: 2a ed.Description: 230 p.ISBN: 84-8867-17-6.Subject(s): Avaluació dels alumnes | Avaluació de l'Educació | Aprenentatge | Fracàs escolar | Intervenció educativa | Material didàctic | Mestres | Millora del rendiment escolar | Professors | Qualitat de l'educació | Rendiment escolarSummary: L'avaluació a l'escola ha incidit, fins ara, exclusivament en els alumnes. Només ells són avaluats. Això és una realitat reveladora. L'alumne, jeràrquicament, és l'última peça en l'escala del poder. No és casual que sigui l'únic avaluat. Aquest caràcter descendent de l'avaluació revela el seu costat més obscur. En aquesta dinàmica s'amaga un fenomen de poder, privilegi i domini. S'ha d'evitar fer de l'avaluació un instrument de domini. Aquest sentit vertical i descendent desvirtua i empobreix les seves funcions. Malgrat tot, s'ha de fer d'ella un procés de diàleg, comprensió i millora de la pràctica educativa. Això s'aconsegueix amb una pràctica avaluadora depurada èticament, amb una avaluació rigorosa i amb un control democràtic de totes dues.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
    average rating: 0.0 (0 votes)
Item type Current location Collection Call number Status Date due Barcode
Monografies Centre de Documentació de l'Àrea d'Atenció a les Persones
Mundet
Educació 05 Eva (Browse shelf) Available 20150670

L'avaluació a l'escola ha incidit, fins ara, exclusivament en els alumnes. Només ells són avaluats. Això és una realitat reveladora. L'alumne, jeràrquicament, és l'última peça en l'escala del poder. No és casual que sigui l'únic avaluat. Aquest caràcter descendent de l'avaluació revela el seu costat més obscur. En aquesta dinàmica s'amaga un fenomen de poder, privilegi i domini. S'ha d'evitar fer de l'avaluació un instrument de domini. Aquest sentit vertical i descendent desvirtua i empobreix les seves funcions. Malgrat tot, s'ha de fer d'ella un procés de diàleg, comprensió i millora de la pràctica educativa. Això s'aconsegueix amb una pràctica avaluadora depurada èticament, amb una avaluació rigorosa i amb un control democràtic de totes dues.

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha