Normal view MARC view ISBD view

Los Retos de la escolaridad obligatoria Feito Alonso, Rafael

Material type: materialTypeLabelBookPublisher: Barcelona Ariel 2000Description: 185 p.Subject(s): Atenció a la diversitat | Autoaprenentatge | Batxillerat | Currículum vitae | Escolarització | Formació professional | Fracàs escolar | Gestió escolar | Reforma educativaSummary: La LOGSE estableix l'escolarització obligatòria entre els sis i els setze anys, període durant el qual tots els alumnes rebran una educació comuna. A diferència del que passava fins fa pocs anys, ara no hi ha una segregació al finalitzar l'educació bàsica entre els alumnes de rendiment acadèmic acceptable que cursarien Batxillerat i els de baix rendiment que anirien a l'FP. El principal problema que es planteja, especialment a l'ESO, és com atendre a la diversitat dels alumnes. El llibre respon a la indignació de l'autor davant el pèssim funcionament de l'escola. Malgrat que tots els nens passen un mínim de deu anys a l'escola, els resultats, no en termes de qualificacions o de promoció, sinó d'aprenentatge efectiu, d'amor a la lectura i a la reflexió, de capacitat lingüística, de comprensió matemàtica de la realitat, és, segons ell, lamentable i es pregunta què hi ha a l'experiència escolar que porti a tants joves al rebuig del gaudi de la cultura.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
    average rating: 0.0 (0 votes)
Item type Current location Collection Call number Status Date due Barcode
Monografies Centre de Documentació de l'Àrea d'Atenció a les Persones
Mundet
Educació 06 Ret (Browse shelf) Available 3862

La LOGSE estableix l'escolarització obligatòria entre els sis i els setze anys, període durant el qual tots els alumnes rebran una educació comuna. A diferència del que passava fins fa pocs anys, ara no hi ha una segregació al finalitzar l'educació bàsica entre els alumnes de rendiment acadèmic acceptable que cursarien Batxillerat i els de baix rendiment que anirien a l'FP. El principal problema que es planteja, especialment a l'ESO, és com atendre a la diversitat dels alumnes. El llibre respon a la indignació de l'autor davant el pèssim funcionament de l'escola. Malgrat que tots els nens passen un mínim de deu anys a l'escola, els resultats, no en termes de qualificacions o de promoció, sinó d'aprenentatge efectiu, d'amor a la lectura i a la reflexió, de capacitat lingüística, de comprensió matemàtica de la realitat, és, segons ell, lamentable i es pregunta què hi ha a l'experiència escolar que porti a tants joves al rebuig del gaudi de la cultura.

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha