Normal view MARC view ISBD view

Pautes d'observació per a l'anàlisi del sexisme en l'àmbit educatiu Subirats, Marina ; Tomé, Amparo

By: Subirats, Marina.
Material type: materialTypeLabelBookSeries: Quaderns per a la coeducació 2.Publisher: Bellaterra Institut de Ciències de l'Educació de la UAB 1992Description: 53 p.Subject(s): Coeducació | Contes | Dones | Educació sexual | Escriptura | Comunicació oral | Igualtat d'oportunitats | Jocs educatius | Llengua i ensenyament | Llibres de text | Mestres | Professors | Sexisme | Violència escolarSummary: La cultura en què vivim immersos és una cultura androcèntrica, és a dir, estableix els seus models i els seus judicis de valors en relació amb els homes, amb tot allò que considera propi dels homes, amb les seves activitats, i necessitats. La nostra cultura ignora, alhora, la presència de les dones, els valors tradicionalment femenins, les activitats que són atribuïdes a les dones i, per consegüent, ignora també les necessitats específiques de les nenes. Per ser conscients de les diferències sexistes que es produeixen en l'àmbit escolar, no n'hi ha prou amb llegir un llibre o amb assistir a un curs; és necessari que cada mestra i cada mestre descobreixin quotidianament les formes de sexisme i discriminació que s'esquitllen en la seva feina, en el tracte que es dóna a nens i nenes, en el llenguatge utilitzat, en el material gràfic que s'exposa a l'aula, en els textos educatius.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
    average rating: 0.0 (0 votes)
Item type Current location Collection Call number Status Date due Barcode
Monografies Centre de Documentació de l'Àrea d'Atenció a les Persones
Mundet
Educació 03 Pau (Browse shelf) Available 3290

La cultura en què vivim immersos és una cultura androcèntrica, és a dir, estableix els seus models i els seus judicis de valors en relació amb els homes, amb tot allò que considera propi dels homes, amb les seves activitats, i necessitats. La nostra cultura ignora, alhora, la presència de les dones, els valors tradicionalment femenins, les activitats que són atribuïdes a les dones i, per consegüent, ignora també les necessitats específiques de les nenes. Per ser conscients de les diferències sexistes que es produeixen en l'àmbit escolar, no n'hi ha prou amb llegir un llibre o amb assistir a un curs; és necessari que cada mestra i cada mestre descobreixin quotidianament les formes de sexisme i discriminació que s'esquitllen en la seva feina, en el tracte que es dóna a nens i nenes, en el llenguatge utilitzat, en el material gràfic que s'exposa a l'aula, en els textos educatius.

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha