Normal view MARC view ISBD view

Pedagogía del oprimido Freire, Paulo

Contributor(s): Freire, Paulo.
Material type: materialTypeLabelBookPublisher: Madrid Siglo XXI 2002Edition: 16 ed.Description: 243 p.ISBN: 84-323-0184-1.Subject(s): Alfabetització | Comunitats d'aprenentatge | Educació d'adults | Educació per a la solidaritat | Marginació social | Pedagogia | Sociologia de l'educació | Treball en equipSummary: En un règim de dominació de consciències, en què els que més treballen menys poden dir la seva paraula, i en què immenses multituds ni tan sols tenen condicions per treballar, els dominadors mantenen el monopoli de la paraula, amb què mistifiquen, massifiquen i dominen. En aquesta situació, els dominats per poder parlar han de lluitar. Aprendre a prendre la paraula als que la retenen i neguen als altres és un difícil, però imprescindible aprenentatge: és la ‘pedagogia de l’oprimit’. La pedagogia de Paulo Freire, d’alfabetització, té a més una idea clau ‘l’educació com a pràctica de la llibertat’.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
    average rating: 0.0 (0 votes)
Item type Current location Collection Call number Status Date due Barcode
Monografies Centre de Documentació de l'Àrea d'Atenció a les Persones
Mundet
Educació 40 Ped (Browse shelf) Available 3312

En un règim de dominació de consciències, en què els que més treballen menys poden dir la seva paraula, i en què immenses multituds ni tan sols tenen condicions per treballar, els dominadors mantenen el monopoli de la paraula, amb què mistifiquen, massifiquen i dominen. En aquesta situació, els dominats per poder parlar han de lluitar. Aprendre a prendre la paraula als que la retenen i neguen als altres és un difícil, però imprescindible aprenentatge: és la ‘pedagogia de l’oprimit’. La pedagogia de Paulo Freire, d’alfabetització, té a més una idea clau ‘l’educació com a pràctica de la llibertat’.

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha