Vista normal Vista MARC Vista ISBD

Repensar l'educació : vers un bé comú mundial? / [Unesco Institute for Education ; traducció: Esther Roig]

Altre(s) autor(s): Unesco Institute for Education [autor] | Centre Unesco de Catalunya [entitat editora] | Fundació Jaume Bofill [entitat editora].
Tipus de material: materialTypeLabelLlibreEditor: [Barcelona] : Centre UNESCO de Catalunya, 2015Edició: Segona edició (revisada), novembre de 2015.Descripció: 89 pàgines : il·lustracions (algunes en color) ; 24 cm.Content type: text Media type: sense mediació Carrier type: volumISBN: 9788494404634.Títols uniformes: Rethinking education. Català Matèria(s): Desenvolupament sostenible -- Aspectes socials -- Ensenyament | Dret a l'educació | Teoria de l'educació | Política educativa | Humanisme | Desenvolupament sostenible | Bé comúRecursos en línia: Accés lliure També disponible en líniaResum: Vivim en un món caracteritzat pel canvi, la complexitat i la paradoxa. El creixement econòmic i la creació de riquesa han rebaixat els índexs mundials de pobresa, però la vulnerabilitat, la desigualtat, l'exclusió i la violència han augmentat a les societats d'arreu del món. Els models insostenibles de producció econòmica i consum promouen l'escalfament global, la degradació mediambiental i l’increment significatiu dels desastres naturals. A més, mentre que, al llarg de les últimes dècades hem reforçat els marcs internacionals de drets humans, implantar i promocionar aquestes normes continua sent difícil. I, alhora que el progrés tecnològic ens aporta una interconnectivitat més gran i ofereix noves vies per a l’intercanvi, la cooperació i la solidaritat, també veiem una proliferació de la intolerància cultural i religiosa, així com de la mobilització política i els conflictes basats en la identitat. Aquests canvis assenyalen el sorgiment d’un nou context mundial per a l'aprenentatge que té conseqüències vitals en l'educació. Mai no havia estat tan urgent replantejar el propòsit de l'educació i l'organització de l'aprenentatge. Aquest llibre pretén ser una crida al diàleg. Està inspirat en una visió humanista de l’educació i el desenvolupament, basada en el respecte per la vida i la dignitat humanes, la igualtat de drets, la justícia social, la diversitat cultural, la solidaritat internacional i la responsabilitat compartida per a un futur sostenible. Proposa que considerem l'educació i el coneixement béns comuns mundials per tal de reconciliar el propòsit i l'organització de l'educació com una empresa social col·lectiva en un món complex.
Etiquetes d'aquesta biblioteca: No hi ha etiquetes d'aquesta biblioteca per a aquest títol. Inicieu sessió per afegir etiquetes.
    valoració mitja: 0.0 (0 vots)
Tipus d'exemplar Localització actual Col·lecció Signatura topogràfica Estat Data de venciment Codi de barres
Monografies Centre de Documentació de l'Àrea d'Atenció a les Persones
Rellotge
Educació 37.014 Rep (Explora per prestatgeria) Disponible

Als preliminars: Fundació Jaume Bofill

Tít. orig.: Rethinking education : towards a global common good?

Referències bibliogràfiques

Vivim en un món caracteritzat pel canvi, la complexitat i la paradoxa. El creixement econòmic i la creació de riquesa han rebaixat els índexs mundials de pobresa, però la vulnerabilitat, la desigualtat, l'exclusió i la violència han augmentat a les societats d'arreu del món. Els models insostenibles de producció econòmica i consum promouen l'escalfament global, la degradació mediambiental i l’increment significatiu dels desastres naturals. A més, mentre que, al llarg de les últimes dècades hem reforçat els marcs internacionals de drets humans, implantar i promocionar aquestes normes continua sent difícil. I, alhora que el progrés tecnològic ens aporta una interconnectivitat més gran i ofereix noves vies per a l’intercanvi, la cooperació i la solidaritat, també veiem una proliferació de la intolerància cultural i religiosa, així com de la mobilització política i els conflictes basats en la identitat. Aquests canvis assenyalen el sorgiment d’un nou context mundial per a l'aprenentatge que té conseqüències vitals en l'educació. Mai no havia estat tan urgent replantejar el propòsit de l'educació i l'organització de l'aprenentatge. Aquest llibre pretén ser una crida al diàleg. Està inspirat en una visió humanista de l’educació i el desenvolupament, basada en el respecte per la vida i la dignitat humanes, la igualtat de drets, la justícia social, la diversitat cultural, la solidaritat internacional i la responsabilitat compartida per a un futur sostenible. Proposa que considerem l'educació i el coneixement béns comuns mundials per tal de reconciliar el propòsit i l'organització de l'educació com una empresa social col·lectiva en un món complex.

També disponible en línia

No hi ha comentaris per a aquest ítem.

Inicieu sessió al vostre compte publiqueu un comentari.

Implantat amb Koha