Normal view MARC view ISBD view

Mediació intercultural i institucions escolars l'exemple del Quebec Núria Llevot Calvet

Material type: materialTypeLabelArticlePublisher: Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona 2003Description: 12 p. 30 cm.Subject(s): Bones pràctiques | Centres d'ensenyament | Experiències | Comunicació intercultural | Mediació | Menors | CanadàOnline resources: Click here to access online In: Papers 70, 2003, p. 135-147Summary: Sumari: 1. Introducció 2. L'experiència dels agents de mediació 3. A tall de reflexions -Bibliografia Resum: L’increment de la multiplicitat cultural ha comportat que, en diversos països, s’elaborin diferents actuacions per aproximar posicions i millorar la comunicació entre progenitors i professionals de les institucions escolars, així com per facilitar l’adaptació del currículum a la diversitat cultural. Una de les opcions preses, amb cert èxit però no exempta d’errors, és la dels anomenats «mediadors interculturals». Una societat on aquesta figura, amb els noms d’agents de liaison i de milieu, s’ha desenvolupat és el Quebec. L’estudi dels seus encerts i limitacions, específicament a les institucions escolars, pot ser un referent a partir del qual cal reflexionar, atès el notable increment d’aquesta pràctica a Catalunya.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
    average rating: 0.0 (0 votes)
Item type Current location Collection Call number Status Notes Date due Barcode
Articles de revistes Centre de Documentació de l'Àrea d'Atenció a les Persones
Mundet
Diversitat ER-Edu/0053 (Browse shelf) Available Fitxa (si) - Document (no) - Miniatura (si) 4999

Inclou: Bibliografia, p. 146-147 Obtingut a:

Sumari: 1. Introducció 2. L'experiència dels agents de mediació 3. A tall de reflexions -Bibliografia Resum: L’increment de la multiplicitat cultural ha comportat que, en diversos països, s’elaborin diferents actuacions per aproximar posicions i millorar la comunicació entre progenitors i professionals de les institucions escolars, així com per facilitar l’adaptació del currículum a la diversitat cultural. Una de les opcions preses, amb cert èxit però no exempta d’errors, és la dels anomenats «mediadors interculturals». Una societat on aquesta figura, amb els noms d’agents de liaison i de milieu, s’ha desenvolupat és el Quebec. L’estudi dels seus encerts i limitacions, específicament a les institucions escolars, pot ser un referent a partir del qual cal reflexionar, atès el notable increment d’aquesta pràctica a Catalunya.

Idioma: Català

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha